Groupon oplichtersbende

Door woekele op maandag 08 april 2013 22:05 - Reacties (61)
Categorie: Random, Views: 14.278

Het is inmiddels opgelost. Zie de reacties.

Dus... tijd voor een klachtenblog :P

Het leek mij leuk met m'n vriendin weer eens lekker uit eten te gaan.Van andere mensen had ik gehoord dat je bij Groupon wel leuke aanbiedingen kon vinden. Zo gezegd, zo gedaan.

Er stond een restaurant vlakbij, leuke prijs, lekker eten zo te zien. De voucher is geldig ergens tot in september en van dinsdag t/m zondag. Besteld, so far, so good.

Voucher gekregen. Staat op dat ik moet boeken via de site van Groupon. Allrighty, let's do it. Wacht.... De enige dagen waarop je kunt boeken zijn woensdag en donderdag... Hmm, okay. Zal wel druk zijn komende week, even verder klikken...

Hmm, nee. Tot in september is het elke keer alleen woensdag, alleen donderdag. Verder niks. Whut? Foutje zeker. Ff belluh!

"Oh meneer. Maar kunt u niet gewoon op woensdag of donderdag dan?" Nee. En ik heb een bon besteld voor dinsdag t/m zondag. "Oh, ik zet het door naar een andere afdeling, die nemen contact met u op". Okay.

Paar dagen later: niks gehoord. Belluh maar weer! Slecht Nederlands sprekende vrouw ervoor. Ik moet haar maar vertellen wanneer ik dan precies heen wil en dan gaan ze kijken of het misschien dan kan en dan nemen ze weer contact op. Dus ik leg haar uit dat ik een bon van dinsdag t/m zondag heb besteld en deze ook gewoon zo wil kunnen gebruiken. Ik weet nog niet precies wanneer ik wil gaan en met het tempo waarin zij terugbellen heb ik er gewoon geen vertrouwen in dat het goedkomt als ik het eerst via hun moet laten 'regelen'. "Nee meneer, het kan écht niet anders".

Okay, dan wil ik graag mijn geld terug. Immers: jullie leveren 100% aantoonbaar NIET het product dat jullie beloofd hebben. De bon zou geldig zijn van dinsdag t/m zondag, maar dat is hij niet. "Nee meneer, uw 7 bedenkdagen zijn voorbij". Jaaaaa, maar die 7 dagen zijn voor annuleren zonder opgaaf van reden. Dat is niet wat ik doe. Ik stel dat jullie jullie kant van het koopcontract eenzijdig in mijn nadeel aanpassen en dan is reden voor ontbinding koopcontract. "Nee meneer, onze voorwaarden zeggen wettelijke blah blah blah". Yeah, right.

Mailen dan maar, misschien zitten daar de intelligentere medewerkers. Krijg je gewoon dit antwoord:
Beste meneer woekele,

Bedankt voor uw mail. Vervelend om te vernemen dat u geen gebruik wilt maken van uw groupon.

U geeft aan dat u uw bon niet kunt gebruiken, omdat de beschikbaarheid van de deal veranderd zijn ( Woensdag en Donderdag). Echter bieden wij conform de algemene voorwaarden geen enkele vorm van restitutie voor de deals die dit jaar 2013 gekocht zijn en verlopen in 2013. Wij adviseren u om deze alsnog te gebruiken of aan iemand als cadeau te bieden /hem verder te verkopen.
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20120406163949/theamazingworldofgumball/images/e/ed/Dude-wait-wut.jpg

Ze zeggen dus letterlijk: je koopt een blauwe auto. We leveren een roze. Pech gehad! Hihi!

http://cdn.ebaumsworld.com/picture/xXReneeXx/owned9wz.jpg

Hoe KAN zoiets geschreven worden door iemand? Hoe KAN zoiets verstuurd worden? Hoe KAN zo iemand leven? Mind boggling! Meh, zal wel aan mij liggen.

Wie weet welke wettelijke stappen ik nu het beste kan ondernemen? Het wordt nu een principe-kwestie.

Ter info:
Hier de voorwaarden van de Groupon (klikbaar):

http://tweakers.net/ext/f/1TkFvYvxfNlcjV4Kt6fkAQod/medium.jpg

en hier de boekingspagina (ook klikbaar):

http://tweakers.net/ext/f/VgoFUAnnc2kFJ5fbdACpLdFw/medium.jpg

Volgende: 1DayFly stiekemerds, censuur 01-'14 1DayFly stiekemerds, censuur
Volgende: Youtube verwijdert Hitler-filmpjes 04-'10 Youtube verwijdert Hitler-filmpjes

Reacties


Door Tweakers user JelteV, maandag 08 april 2013 22:12

Probeer consuwijzer eens te bellen. Wat zij nu doen mag volgens mij echt niet hoor.

Succes ermee!

Door Tweakers user Mobomonster, maandag 08 april 2013 22:14

Kleine lettertjes uitpluizen en verzamelen, en dit lijkt me sowieso een leuk geval voor Tros Radar. Je bent niet de enige, dit is voor Groupon helaas een normale gang van zaken.. Stuk tuig is 't!

Door Tweakers user sys64738, maandag 08 april 2013 22:34

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering? Die eens bellen en dit voorleggen.

Dit slaat helemaal nergens op en dit win je zo als je het voor laat komen. Helaas kiest je RBV er vaak voor om jou uit hun eigen zak het geld terug te geven ipv er een zaak van te maken waardoor dit soort tuig rustig zijn gang kan blijven gaan.

Door Tweakers user Caelorum, dinsdag 09 april 2013 01:02

Ach Groupon schermt met dat ze niet de verkoper zijn en dat een overeenkomst met het uiteindelijke bedrijf is en dat zij nergens aansprakelijk voor zijn. Ben ik het persoonlijk niet mee eens, maar je moet maar de tijd hebben om je gelijk te halen :| Verder staat er in hun voorwaarden wel de mogelijkheid tot restitutie (kopje 3.2 dacht ik zo), maar alleen als je ontevreden bent. Iets verderop staat het standaard "wij zijn niet aansprakelijk voor misinformatie op onze website of kortingsbonnen en je krijgt dan ook niet je geld terug als wij je verkeerd inlichten"-geneuzel.
Wat dat betreft zijn ze net zo erg als vakantieveilingen die niet eens kunnen toegeven dat er een fout in hun iOS app zit, waardoor onder zeldzame omstandigheden je ineens met een ticket voor plopsaland zit opgescheept ipv walibi :X

[Reactie gewijzigd op dinsdag 09 april 2013 01:04]


Door Tweakers user Chip., dinsdag 09 april 2013 01:51

Hahaha weer zo'n gevalletje... Zal dit eens uitprinten en op hun deur plakken volgende week ergens als ik weer naar mijn werk ga. Die werken ook in hetzelfde pand als waar ik bij een ander bedrijf een bijbaantje heb.

Door Tweakers user woekele, dinsdag 09 april 2013 06:29

Ik kan er dus niet tegen als ze bij Groupon denken dat meneer Jan met de Pet wel even afgepoeierd kan worden door een stel mindless zombies van de klanten-'service'. Die hele voorwaarden van ze interesseren me niet, we hebben hier te maken met de Nederlandse wet. En ja beste Groupon-medewerker, die staat toch echt wel boven jullie voorwaarden.

Oh ja, om constructief/praktisch te blijven vanmiddag even langs bij het restaurant waar het om gaat, misschien zijn zij de kwaadste wel niet...

Door Tweakers user joepP, dinsdag 09 april 2013 08:59

Zelf een vergelijkbaar geintje met Expedia gehad. Gelijk hebben is één, het krijgen is twee. Ik heb het er maar bij laten zitten omdat het me de tijd en frustratie niet waard was. Als je toch wat wilt doen, meld het dan bij de verschillende consumentenorganisaties (Radar, Consumentenbond). Je rechtsbijstand doet waarschijnlijk niets, het conflictbedrag is daar denk ik te laag voor. Bloggen helpt ook ;)

Door Tweakers user Gman, dinsdag 09 april 2013 09:09

Nou in ieder geval bedankt voor je blogpost, dat zet mij weer op scherp.
Zelf heb ik geen problemen gehad met een restaurant bezoek via groupon maar jouw situatie is weer lekker krom.

Door Tweakers user chucky, dinsdag 09 april 2013 09:31

Ik heb exact hetzelfde gehad met VakantieVeilingen, echter na 2 belletjes kreeg ik mijn geld terug! (kudo's voor vakantieveilingen)

Het restaurant werd berispt omdat hij dit eerder had gedaan (de restauranteigenaar beheerd de beschikbaarheid in het reserveringssysteem).

Wat bleek toen ik op de site van het restaurant zelf keek: alles beschikbaar! Duidelijk misleidende marketing dus!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 09 april 2013 09:32]


Door Tweakers user woekele, dinsdag 09 april 2013 09:34

Tnx voor de info, chucky. Als het restaurant de beschikbaarheden beheert, dan gaat mijn bezoek aan het restaurant erg interessant worden...

Door Tweakers user IStealYourGun, dinsdag 09 april 2013 09:41

joepP schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:59:
Zelf een vergelijkbaar geintje met Expedia gehad. Gelijk hebben is één, het krijgen is twee. Ik heb het er maar bij laten zitten omdat het me de tijd en frustratie niet waard was.
Dat is het hem, het bedrag is meestal zo klein dat het niet de moeite is om er echt grondig werk van te maken. Maar als er een hoop mensen zo redeneert is het dikke kassa kassa voor groupon.

Door Tweakers user woekele, dinsdag 09 april 2013 09:59

Maar het is hier toch geen bananenrepubliek? We hebben toch wel instanties die dit soort cowboys op de vingers tikken? Njah, ik ga het verhaal wel doen bij verschillende consumenten-instanties. Ben ook benieuwd of de politie aangifte op wil nemen voor internetoplichting.

Door Tweakers user Ps3gamer91, dinsdag 09 april 2013 13:16

Waarom lees je de AV niet door dan?

Door Tweakers user kipusoep, dinsdag 09 april 2013 14:26

Kansloze actie van groupon!

Door Groupon Nederland, dinsdag 09 april 2013 14:41

Hi Woekele,

Mijn excuses voor de nare ervaring die je met onze klantenservice hebt gehad. Zou je mij nog één keer willen voorzien van je vouchercode? Ik zal dan opzoek gaan naar een oplossing want je hebt gelijk over het feit dat hier nog wel een oplossing geboden moet worden.
Ik zie je reactie heel graag tegemoet!

Vriendelijke groet,
Nienke
Customer Support
Groupon Nederland


Door Tweakers user mrsar, dinsdag 09 april 2013 15:06

Toch jammer dat het dan vaak opeens wel weer kan ;)
Het zou meteen goed moeten gaan...

[Reactie gewijzigd op dinsdag 09 april 2013 15:06]


Door Tweakers user .CoUk, dinsdag 09 april 2013 15:08

Onvoorstelbaar hypocriet van 'Nienke' en kenmerkend voor de manier waarop 'dienstverleners' in Nederland met klanten omgaan. Probeer je het als klant direct op te lossen dan kun je de boom in maar sta je op de frontpage van Tweakers.net dat helpt het webcare-team je direct natuurlijk......

Het zou ze sieren als ze een collectieve correctie op deze actie doen want Woekele is natuurlijk niet de enige 'klant' die dit is overkomen.


Door Tweakers user .CoUk, dinsdag 09 april 2013 16:04

Ze zijn wel wakker geworden nav je facebook-post. Het is wel vermakelijk dit soort spinning.

Groupon Nederland Dat klopt Stefan, onze excuses. We hebben de datum verkeerd gelezen. We houden dit soort berichten zelf ook bij op internet, maar bedankt dat je ons erop gewezen hebt. We gaan natuurlijk ons best doen om dit op te lossen.

Ik maak uit je eerste post toch echt niet op dat jij de intentie had om Nienke te attenderen op dit blog, eerder dat jij gewoon liever geen klant meer wenst te zijn.....

Door Tweakers user Wilko, dinsdag 09 april 2013 16:18

Wow, Groupon, wat waanzinnig hypocriet. Eerst het consumentenrecht spreekwoordelijk swaffelen, maar als er negatieve publiciteit komt zijn jullie ineens wel bereid je aan de overeenkomst te houden. Geen fraaie praktijken :X

Door Tweakers user Fawn, dinsdag 09 april 2013 17:44

Inderdaad, alleen serieus reageren na negatieve publiciteit is wel erg min.

Wel een goede tip voor eventuele andere ontevreden groupon gebruikers. Verspreid je verhaal op een goed online platform en je wordt alsnog geholpen.

Door Tweakers user woekele, dinsdag 09 april 2013 17:52

Hallo Nienke,

Ik heb geen vouchercode. Ik heb wel een Grouponcode, een controlecode en een REF-code. Welke wil je weten en kan ik die wel veilig op internet plaatsen zonder dat iemand er met mijn bestelling vandoor gaat?

Ik heb de customer support nog maar eens gebeld, maar die kennen je niet. En doorverbinden wilden/konden ze vorige keer sowieso al niet.

Zou je je contactgegevens kunnen plaatsen aub? Of kan ik mijn gegevens via jullie officiële Twitter indienen bijvoorbeeld?

Ik wacht af. Groet, woekele.

Door Tweakers user Datafeest, dinsdag 09 april 2013 17:56

Komop zeg, Groupon is samen met Vakantieveiliging gewoon ouderwets voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En guess what, dan krijg je een B-behandeling. Dat is voor de meeste mensen prima dus daarom werkt het concept ook prima, maar ga dan niet zo'n stennis schoppen als je een keer niet als koning wordt behandeld.

Door Tweakers user woekele, dinsdag 09 april 2013 18:04

Datafeest, de Nederlandse wet geldt ook voor budgetbedrijven. Als je iets aanbiedt, moet het ook overeen komen met wat je levert. Als jij je al als koning behandeld voelt als je krijgt wat je besteld hebt en het blijkbaar ook accepteert wanneer je dat niet krijgt, dan ben je wel erg makkelijk te pleasen :)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 09 april 2013 18:09]


Door Tweakers user Wilko, dinsdag 09 april 2013 18:38

Komop zeg, Groupon is samen met Vakantieveiliging gewoon ouderwets voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En guess what, dan krijg je een B-behandeling. Dat is voor de meeste mensen prima dus daarom werkt het concept ook prima, maar ga dan niet zo'n stennis schoppen als je een keer niet als koning wordt behandeld.
Het gaat hier niet om een aanvullende service, maar gewoon puur basaal het nakomen van een overeenkomst. Groupon heeft hier iets aangeboden, klant heeft het aanbod aanvaard, en nu probeert Groupon het aanbod achteraf nog te veranderen. De afgesproken prijs is daarbij volstrekt irrelevant.
Mooi zou dat zijn, kom je bij de bakker en reken je een brood af voor 2 euro en vervolgens vindt de bakker dat dat toch niet zo'n goeie deal is en krijg je een half brood mee....

Door Tweakers user Ps3gamer91, dinsdag 09 april 2013 21:19

Wilko schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:38:
[...]


Het gaat hier niet om een aanvullende service, maar gewoon puur basaal het nakomen van een overeenkomst. Groupon heeft hier iets aangeboden, klant heeft het aanbod aanvaard, en nu probeert Groupon het aanbod achteraf nog te veranderen. De afgesproken prijs is daarbij volstrekt irrelevant.
Mooi zou dat zijn, kom je bij de bakker en reken je een brood af voor 2 euro en vervolgens vindt de bakker dat dat toch niet zo'n goeie deal is en krijg je een half brood mee....
Nou blijkbaar is het geen garantie dat het op al die dagen kan ;) Misschien staat dat in de av die blijkbaar niet is gelezen. Geen dwaling, geen bedrog, doorverwezen naar de av. Misschien niet netjes maar toch

[Reactie gewijzigd op dinsdag 09 april 2013 21:20]


Door Tweakers user Gomez12, woensdag 10 april 2013 00:26

Ps3gamer91 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:19:
[...]

Nou blijkbaar is het geen garantie dat het op al die dagen kan ;) Misschien staat dat in de av die blijkbaar niet is gelezen. Geen dwaling, geen bedrog, doorverwezen naar de av. Misschien niet netjes maar toch
Op het moment dat er van de 6 dagen er maar 2 daadwerkelijk bruikbaar zijn gedurende de hele periode (te laat boeken / drukte uitgezonderd) dan kan je rustig van dwaling spreken hoor.

Er zit een groot verschil tussen niet gegarandeerd alle aangeboden dagen kunnen en 4 van de 6 simpelweg niet kunnen over de hele periode.

Door Tweakers user woekele, woensdag 10 april 2013 08:45

Dat er ook nog mensen zijn die Groupon gaan verdedigen in dit geval ;( En eigenlijk totaal niet nadenken over de implicaties die ze met hun opmerkingen doen. Het zouden prima medewerkers voor Groupon zijn! :Y)

PS: tnx voor de helder uitleg, Gomez en Wilko. En Kipusoep voor de facebook-post!

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2013 08:49]


Door Tweakers user kipusoep, woensdag 10 april 2013 09:13

No problem, via facebook krijg je al snel dingen voor elkaar, heb ook goede ervaringen met UPC i.c.m. facebook ;)
Maareh, er is nog geen oplossing toch? Je hebt die 'Nienke' nog niet te pakken kunnen krijgen?

Door Tweakers user woekele, woensdag 10 april 2013 10:37

neen, nog niet. En ik weet niet of ik die code hier zo op internet kan zetten zonder risico :)

Door Floortje, woensdag 10 april 2013 12:49

Beste Woekele,

Graag ontvangen wij dan de Groupon code van je. Deze kan je via een privé bericht op Facebook naar ons sturen. Wij zullen dan gelijk de situatie bekijken voor je. Alvast bedankt en nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Floortje
Customer Support
Groupon Nederland

Door Timmie, woensdag 10 april 2013 12:53

Beste Woekele,

Wat vervelend om te lezen dat je een niet zo positieve ervaring hebt met Groupon.
Gelukkig reageren ze snel en krijg je duidelijke antwoorden op je vragen.
Dat noem ik echt wel goeie service van ze. Iedereen kan wel eens een foutje maken,
het gaat er vooral om hoe ze het oplossen. En dat komt ook bij jou echt wel goed.

Voor alle anderen: je hoort klagers altijd het eerst...er zijn zeker weten ook heel veel
tevreden Grouponners! Alleen die hoor je niet zo snel: waarom wat neertikken als er
niks mis is :)

Ik koop bijna iedere week wel een Groupon-deal en ik ben echt super blij met ze want
het bespaart me een hoop geld in deze economische crisis! En dat het een keertje fout
kan gaan...ach !! Kijk naar UPC, Vodafone, ING, NEM. Nobody's perfect! Maar hun after-sales
service zeker wel!

Een blije Groupon-gebruiker !

Door Kevin, woensdag 10 april 2013 13:18

Timmie schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:53:
Beste Woekele,

Wat vervelend om te lezen dat je een niet zo positieve ervaring hebt met Groupon.
Gelukkig reageren ze snel en krijg je duidelijke antwoorden op je vragen.
Dat noem ik echt wel goeie service van ze. Iedereen kan wel eens een foutje maken,
het gaat er vooral om hoe ze het oplossen. En dat komt ook bij jou echt wel goed.

Voor alle anderen: je hoort klagers altijd het eerst...er zijn zeker weten ook heel veel
tevreden Grouponners! Alleen die hoor je niet zo snel: waarom wat neertikken als er
niks mis is :)

Ik koop bijna iedere week wel een Groupon-deal en ik ben echt super blij met ze want
het bespaart me een hoop geld in deze economische crisis! En dat het een keertje fout
kan gaan...ach !! Kijk naar UPC, Vodafone, ING, NEM. Nobody's perfect! Maar hun after-sales
service zeker wel!

Een blije Groupon-gebruiker !
Ik mag toch hopen dat dit sarcasme is?

Door Tweakers user EnderQ, woensdag 10 april 2013 13:24

Wow een anonieme steun betuiger... :)
@Timmie leuk bijbaantje misschien? Doe je dat ook voor IBOOD? ;)
Ja zal idd wel sarcastisch bedoeld zijn :)

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2013 13:25]


Door Tweakers user Xghost, woensdag 10 april 2013 13:34

Timmie, elke fout is er één te veel. Een bedrijf als GroupOn mag niet zulke beledigende 'foutjes' maken.

Door Tweakers user Mark_L, woensdag 10 april 2013 14:00

Hmm, toch opvallend (verdacht?): de reactie van 'Timmie' is 3 minuten na die van 'Floortje-van-Groupon' geplaatst. En dan ook nog eens een bericht wat begint met een aanhef en afsluit met ondertekening?

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2013 14:01]


Door Tweakers user Randfiguur, woensdag 10 april 2013 14:17

"Wat vervelend om te lezen dat je een niet zo positieve ervaring hebt met Groupon."

Hihi, typische webcare-taal, zo praat een gewone Tweaker niet. En het ontbreken van specifieke goede ervaringen spreekt ook boekdelen. Tsk tsk.

Maar goed, het is wel duidelijk dat Groupon probeert uit alle macht de schade te beperken, wat de kans groter maakt dat deze kwalijke gang van zaken tot iemand hoger in de hiërachie doordringt.

Door Tweakers user woekele, woensdag 10 april 2013 16:34

LoL, wat een faker, die Timmie. Ze denken echt dat we achterlijk zijn zeker.
Gelukkig reageren ze snel en krijg je duidelijke antwoorden op je vragen.
Even voor de duidelijkheid: ik heb al 3x gebeld en 2x gemaild hè. En daar kwamen we absoluut niet verder mee. Het is niet alsof ik meteen een blog heb geschreven zonder ze een kans te geven.

Anyway, ik heb dus geen Facebook 8)7

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2013 18:30]


Door Floortje, woensdag 10 april 2013 17:00

Beste Woekele,

Graag ontvangen we dan de Groupon code via een direct message op Twitter. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Floortje
Customer Support
Groupon Nederland

Door Tweakers user woekele, woensdag 10 april 2013 17:48

Om een Direct Message te sturen moeten jullie me volgen. Ik heb een Tweet naar jullie gestuurd met de vraag mij te volgen.

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2013 17:48]


Door Tweakers user tweakerbee, woensdag 10 april 2013 19:33

Wat een waanzin. Groupon probeert vast hip te zijn door zoveel mogelijk via "Social Media" te doen, maar dit had echt al tien keer opgelost kunnen zijn met een telefoonnummer of e-mailadres. Succes met de afhandeling.

Door Tweakers user DakuGosuto, woensdag 10 april 2013 22:40

Ps3gamer91 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:19:
[...]

Nou blijkbaar is het geen garantie dat het op al die dagen kan ;) Misschien staat dat in de av die blijkbaar niet is gelezen. Geen dwaling, geen bedrog, doorverwezen naar de av. Misschien niet netjes maar toch
Zelfs als jouw beredenatie zou kloppen (en zoals Gomez12 al schreef is dat gelukkig niet zo), zou je zelfs nog kunnen betogen dat een dergelijke bepaling in de algemene voorwaarden mogelijk als onredelijk bezwarend moet worden gezien. Dat kan in geval de toegezegde prestatie wezenlijk verschilt van de uiteindelijke prestatie, dat lijkt hier het geval van 6 dagen naar 2 is nogal een wezenlijk verschil natuurlijk, dit is overigens alleen mogelijk indien er dan geen mogelijkheid wordt geboden de overeenkomst te ontbinden. (zie 6:237 lid 1 sub c BW)

Daarnaast zou je naast dwaling (6:228 BW) ook kunnen aangeven dat ze in de eigenlijke nakoming van de overeenkomst op zich tekortschieten (6:74 BW). Er is immers duidelijk aangegeven dat de bon voor 6 dagen geldig zou zijn, achteraf echter maar 2, lijkt me een behoorlijke tekortkoming.

Ook de genoemde situatie van bedrog lijkt me overigens niet eens uitgesloten. Al zijn de situaties van dwaling en wanprestatie (of beter de toerekenbare tekortkoming van een overeenkomst) vele malen gemakkelijker te bewijzen uiteraard.

Al met al dus ruim voldoende mogelijkheden om groupon te wijzen op de wettelijke verplichtingen om de toegezegde prestatie alsnog op te eisen of om de overeenkomst alsnog te ontbinden. Het is alleen wel een triest verhaal dat je een dergelijke situatie kennelijk alleen kan verhelpen door facebookberichten, twitterdm's en een blogpost. Terwijldit met je eerst gepleegde telefoontje gewoon had moeten worden verholpen.

edit: paar kromme zinnen en kleine aanvulling

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2013 22:47]


Door Tweakers user Buggle, donderdag 11 april 2013 09:55

Het is ook niet zo vreemd dat het niet bepaald goed gaat met Groupon (Nederland). Die onderneming staat behoorlijk op de tocht en de vraag is hoe lang ze het nog vol kunnen houden. Ik zie dit toch een beetje als de laatste stuiptrekkingen; ze kunnen het zich gewoon niet veroorloven om echt goed op dit soort dingen in te gaan omdat ze het geld te hard nodig hebben.
In Duitsland spelen deze problemen veel minder: de afzetmarkt is groter en hier trekt iedereen voor het minste of geringste de boel voor de rechter, dus ze kunnen het niet maken om dit soort gedrag ten toon te spreiden. Het land van de Prinzipienreiter, he :)
Overigens: volgende keer dat je zo'n troela aan de telefoon krijgt die geen idee heeft hoe voorwaarden en consumentenrecht in elkaar zitten kun je gewoon eisen doorverbonden te worden met haar chef of leidinggevende, of, afhankelijk van de constructie aldaar, met een volgende-lijns klantenservice. Net zo lang totdat je wel iemand aan de telefoon krijgt met een fatsoenlijke opleiding en verstand van zaken.

Door Tweakers user Ps3gamer91, donderdag 11 april 2013 10:35

DakuGosuto schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:40:
[...]


Zelfs als jouw beredenatie zou kloppen (en zoals Gomez12 al schreef is dat gelukkig niet zo), zou je zelfs nog kunnen betogen dat een dergelijke bepaling in de algemene voorwaarden mogelijk als onredelijk bezwarend moet worden gezien. Dat kan in geval de toegezegde prestatie wezenlijk verschilt van de uiteindelijke prestatie, dat lijkt hier het geval van 6 dagen naar 2 is nogal een wezenlijk verschil natuurlijk, dit is overigens alleen mogelijk indien er dan geen mogelijkheid wordt geboden de overeenkomst te ontbinden. (zie 6:237 lid 1 sub c BW)

Daarnaast zou je naast dwaling (6:228 BW) ook kunnen aangeven dat ze in de eigenlijke nakoming van de overeenkomst op zich tekortschieten (6:74 BW). Er is immers duidelijk aangegeven dat de bon voor 6 dagen geldig zou zijn, achteraf echter maar 2, lijkt me een behoorlijke tekortkoming.

Ook de genoemde situatie van bedrog lijkt me overigens niet eens uitgesloten. Al zijn de situaties van dwaling en wanprestatie (of beter de toerekenbare tekortkoming van een overeenkomst) vele malen gemakkelijker te bewijzen uiteraard.

Al met al dus ruim voldoende mogelijkheden om groupon te wijzen op de wettelijke verplichtingen om de toegezegde prestatie alsnog op te eisen of om de overeenkomst alsnog te ontbinden. Het is alleen wel een triest verhaal dat je een dergelijke situatie kennelijk alleen kan verhelpen door facebookberichten, twitterdm's en een blogpost. Terwijldit met je eerst gepleegde telefoontje gewoon had moeten worden verholpen.

edit: paar kromme zinnen en kleine aanvulling
dan kan je het beter gooien op wanprestatie m.i.

Door Tweakers user kerst.man, donderdag 11 april 2013 13:38

Groupon Nederland schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:41:
Hi Woekele,

Mijn excuses voor de nare ervaring die je met onze klantenservice hebt gehad. Zou je mij nog één keer willen voorzien van je vouchercode? Ik zal dan opzoek gaan naar een oplossing want je hebt gelijk over het feit dat hier nog wel een oplossing geboden moet worden.
Ik zie je reactie heel graag tegemoet!

Vriendelijke groet,
Nienke
Customer Support
Groupon Nederland
LOL en dan ben je straks je groupon kwijt, want dan zit mevrouw nienke bij dat restaurant te eten :D (beware!!)

Door Tweakers user woekele, donderdag 11 april 2013 18:15

Ik heb hem naar de officiële Twitter-account gestuurd, leek me redelijk veilig. Inmiddels reactie gehad via mijn mail. We mogen zelf een dag uitzoeken en telefonisch reserveren met het restaurant. Ik had liever m'n geld terug gehad omdat ik er niks meer mee te maken wil hebben, maar ze leveren nu wat ze hebben aangeboden, dus we gaan akkoord. Opgelost. Tnx Nienke.

Door Tweakers user Bee-nUTcase, vrijdag 12 april 2013 07:20

"Opgelost. Tnx Nienke"
Tnx voor wat??
Hoe nu met al die andere mensen die niet op Tweakers staan en kansloos zijn bij dit soort toko''s??
Die worden echt nog wel door Nienke door de ple getrokken wanneer ze op hun rechten staan!
Het verhaal van jouw wijst namelijk totaal niet in de richting van een vergissing maar naar moedwillige misleiding.
Beste afstraffing voor dit soort sukkels is gewoon met zn allen mond op mond afserveren van deze bende.
Graag wat meer respect voor de klant,deze heeft namelijk WEL doorgestudeerd en pikt dit niet.

Door jojo, vrijdag 12 april 2013 12:58

Nou, over groupon....ik heb ooit wat besteld via hun....niiIikS gehad!!helemaal n i k s ..!!!

Door Tweakers user Perfectioncss, vrijdag 12 april 2013 13:42

Ik heb wel eens contact gehad met de mensen die een van de oudere groupon websites hebben ontwikkeld en zij beschrijven groupon ook als "dubieus". Wel geld trekkende hersens daar.

Door Tweakers user Ircghost, vrijdag 12 april 2013 17:04

Interessant verhaal en ontwikkeling, ik vind het altijd moeilijk hier een duidelijke mening over te hebben. Ja aan de ene kant (vanuit de kopende partij) voel jij je ontzettend genaaid en heb je geld uitgegeven voor iets dat je niet kan besteden zoals geadverteerd.
Aan de andere kant heeft groupon duizenden advertenties en is dit een gevalletje, waar er ongetwijfeld meer van zijn maar het is nou niet het belangrijkste probleem dat ze hebben. Verder is het blijkbaar de restauranteigenaar die jou heeft 'genaaid' door de beschikbaarheid te beperken, niet groupon.

Hetzelfde zie ik op mijn werk als frontoffice medewerker, ik heb mensen die echt vervelende problemen hebben maar in the big scheme of things valt het allemaal wel mee.
Daarnaast sluit dit heel erg aan bij de instelling van de moderne mens; er is altijd een slachtoffer en een schuldige en aangezien wanneer jij het slachtoffer bent zal de schuldige altijd (volledig) moeten betalen. Pech en ongeluk bestaan nauwelijks meer.

Door Tweakers user audiomuts, vrijdag 12 april 2013 18:29

Zo heb ik gedonder gehad met de leesmap van heerlijkthuis.nl.
Na het jaar contract is het volgens de wet per maand opzegbaar zo gezegt zo gedaan.
http://http://www.rechtsw...en-maand-van-tevoren.html
Zij hielden dus vast aan een opzegtermijn van 3 maanden.
Van de consuwijzer.

http://http://www.consuwi...-stilzwijgende-verlenging
Te lezen onder de groen geschreven ( Stilzwijgende verlenging van abonnement of contract)
De rekening liep volgens hun schrijven dusdanig op met verhogingen al in zeer korte tijd tot 77 euro, na heel veel gebel en mijn toezegging dat ik bij alle consumentenprogramma's op tv en hart van nederland deze situatie zou uitleggen met medeneming van al hun schrijven en hun mails.
Kreeg ik na veel telefoontjes eindelijk de eigenaar van het bedrijf te spreken.
Ik heb hem dus verteld dat ik onze advocaat erop gezet had en dat we het dan maar via de rechter zouden laten uitzoeken.
Toen vroeg hij ook nog bijdehant, meneer weet uw el wat een advocaat kost?
Tot op heden kost deze zaak mij niets en hij gaat mij ook niets kosten want op advies van mijn advocaat betaal ik ook niet aan een deurwaarder, dan zien wij elkaar wel voor de kortgedingrechter en mag u alle kosten betalen.
Om van het gezeur af te zijn heb ik toch maar een deal gesloten en hem 6 weken betaald a 4,20 euro = 25,20 euro tot mijn verbazing kwam de week erop de bezorger de in de bus gegooide mappen ophalen en had een rekening bij zich van 35,2o euro, die heb ik lachend aangekeken en dat administratiekosten betaal ik nooit.
Daar heb ik nog geen antwoord opgehad.
De 2 wetten uit mijn linkjes bijten elkaar wel en de politiek is er mee bezig om die wetten aan te passen.

Door Tweakers user woekele, vrijdag 12 april 2013 18:37

Bee-nUTcase schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:20:
"Opgelost. Tnx Nienke"
Tnx voor wat??
Ze zeggen, voor wat het waard is, dat de betreffende service-medewerkers fout gehandeld hebben en erop worden aangesproken etc. Ik neem dan maar aan dat het voortaan beter zal gaan. Ook ik heb het vermoeden dat het allemaal bij het oude blijft helaas. Het probleem is gewoon dat je geen weldenkende mensen te spreken kunt krijgen. Ik heb 10x gevraagd naar een leidinggevende, die wouden ze gewoon niet erbij halen. Wat moet je dan? Mailen dan maar. Blijkbaar zitten daar mensen met dezelfde rare instelling. Het lijkt bijna of ze erop getraind worden. Maarja, ik ga maar even uit van het positieve... misschien wel tegen beter weten in.

Door Tweakers user Q00, vrijdag 12 april 2013 19:01

Haha, die Timmie is me d'r één. Je had je geesteskind misschien beter een andere schrijfstijl kunnen geven, Nienke. Erg jammer...

Ik ben het met Wilko eens. Groupon is erg hypocriet en swaffelt het consumentenrecht figuurlijk totdat je stennis gaat schoppen. Ik wil niet stennis hoeven schoppen voor een groupon en zal dus ook niet meer groupons kopen.

Door Tweakers user MrHankey, zaterdag 13 april 2013 18:20

Wat ik altijd doe is een brief schrijven t.a.v. de directeur naar het adres dat bij de kvk staat opgegeven. Gebruik zijn achternaam in de aanhef. Dit werkt voortreffelijk. Begin met het uiteenzetten van je probleem, dan in het tweede deel van de brief gaan dreigen met (evt.) rechtszaken, (iig.) consumentenbond, twitterpublicaties en andere social media-, consumenten- of juridische instanties. Vergeet niet de termen oplichting, malafide, anti-maatschappelijk en crimineel te gebruiken. Geef tot slot op dat je het conflict wil oplossen d.m.v. het geld terug op je rekening en zij hun product terug en de volledige ontbinding van wat voor zakelijke relatie dan ook tot in sint juttemis, immers als fatsoenlijk consument laat je je niet in met charlatans en dubieuze internet bedrijfjes.
Die directeur zit er niet op te wachten dat je zijn/haar naam te grabbel gooit, dikke kans dat het met een paar dagen is opgelost.
Heel veel succes!

Door Tweakers user besluitloos, zaterdag 13 april 2013 19:43

lol MrHankey. Werkt vast en zeker.

Wat bij grotere bedrijven (telecombedrijven) helpt is de Ombudsdient (voor telecommunicatie - BE). Heb er al 2 keer op kunnen rekenen, 1 keer op het werk voor Belgacom, en vorig jaar prive voor telenet. Na een half jaar bakkeleien een dossiertje naar de ombusdienst gestuurd en het was meteen in orde.

Ook een berichtje op userbase.be kan veel oplossen, heb ik gemerkt bij m'n internetprovider, waar ik nu -enkele jaren later- nog steeds een tevreden klant ben.

Maar zoals verscheidene hierboven aanhalen, hoor je wel vaker van dit soort ongein van Groupon.
Zelf heb ik wel nare ervaringen met iBood, daar zal ik nooit meer geld aan uitgeven en ik raad het iedereen af. Je kan voor de beste prijs beter op de tweakers pricewatch kijken. Al die andere onzin is het echt niet waard.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2013 19:44]


Door Tweakers user woekele, zondag 14 april 2013 11:18

Dit soort bedrijven zouden gewoon per duidelijke overtreding van het consumentenrecht een boete moeten betalen. Dan zul je zien dat de medewerkers ineens een stuk beter getraind worden en niet alles pas achteraf gefixed wordt.

Door Tweakers user bbr, dinsdag 16 april 2013 22:03

Wat een waanzin. Groupon probeert vast hip te zijn door zoveel mogelijk via "Social Media" te doen, maar dit had echt al tien keer opgelost kunnen zijn met een telefoonnummer of e-mailadres. Succes met de afhandeling.
Inderdaad, dit komt redelijk onprofessioneel over.

Ik zie 3-4 verschillende berichten van "officiele" groupon support medewerkers.
Snap niet waarom dat niet gewoon via de mail of telefoon kan.

Door Tweakers user Marcva, woensdag 17 april 2013 08:30

EnderQ schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:24:
Wow een anonieme steun betuiger... :)
@Timmie leuk bijbaantje misschien? Doe je dat ook voor IBOOD? ;)
Ja zal idd wel sarcastisch bedoeld zijn :)
Groupon heb ik 2x zaken mee gedaan en geen problemen. Maar gaat nu wel in de ban.
iBood vaker zaken mee gedaan tot ik laatst de klantenservice nodig had, omdat ze niet conform het aanbod geleverd hadden! Ongelofelijk wat een drama. Die zijn dus ook een klant kwijt. Als je post op klacht.nl zeggen ze: we kunnen het niet oplossen, om vervolgens doodleuk de klacht als opgelost te bestempelen. Ze scoren dus prima in het oplossings%. Dat is ook online marketing. Volgens mij bepaal je als klant of de klacht is opgelost, maar dat is een andere discussie.

Door Tweakers user speed60, woensdag 17 april 2013 14:35

Gelukkig is het opgelost, wel jammer dat het zo lang moet duren.

Zo heb ik eens een "cupcake workshop" aangevraagd via "Marktplaats aanbieding". Coupon gekregen, want dat kon ook in mijn stad. 1 dag later verzilveren: "niet in uw woonplaats beschikbaar". Ja, maar op de aanvraagsite nog wel.

Let dus ook op experiencegifts-punt-nl. Het duurt nu al 4 maanden en ik heb mijn geld NOG niet terug.

Het lijkt wel gewoongoed om te stunten met prijzen EN te rommelen met voorwaarden.

Als er iemand van Experiencegifts reageert: gewoon betalen, want ik lees dit bericht niet meer terug!

Door Tweakers user Heli0s, donderdag 18 april 2013 12:23

MrHankey schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:20:
Wat ik altijd doe is een brief schrijven t.a.v. de directeur naar het adres dat bij de kvk staat opgegeven.

...
Werkt idd voortreffelijk. Zo heb ik eens een conflict gehad met Alternate, 2x zelfde pc aan onderdelen, een werkt wel ander niet. 3 weken bezig geweest met de helpdesk en niks kon. Een brief naar de directie en hoppa binnen 3 dagen alles geregeld.

Reageren is niet meer mogelijk